Sfaturi pentru pasionatii de fotografie (PARTEA 1)

Pentru ca de cateva luni imi trec prin fata ochilor fel si fel de poze, unele dorindu-se a fi numite fotografii, si pentru ca nu am mai postat de multa vreme pe blog, am ales sa ma reapuc de scris. Asta ca sa nu uit pe ce am petrecut 5 ani din viata, si anume, jurnalismul.

Am spus sfaturi, si nu reguli sau alte denumiri, pentru ca unii E multi si nu intelegE atingerile fine. Mai mult de atat, devin melteni, pun mana pe telefon si se ratoiesc la mine ca imi permit sa le dau lectii de fotografie dupa ce ei au ani de munca in spate. Dragilor, se pare ca unora dintre voi v-au facut rau anii astia si in loc sa evoluati ati "coborat in jos" pe scara performantei.

Am spus pasionati de fotografie si nu fotografi pentru ca cine se considera fotograf sau este considerat fotograf de catre cei care ii apreciaza munca, ar trebui sa stie ca sfaturile de mai jos sunt chiar reguli nescrise in meseria practicata.

Vorba multa saracia fotografului.

Revenind la subiect, scurt si la obiect. Sa facem si o rima, sa mai prindem nitica stima.

1. TOCURILE au fost inventate pentru a merge pe suprafete tari, dure, in stare solida. Si nu in iarba, noroi, mal, nisip, apa. Asadar, ar fi nefiresc ca un viitor fotograf sa isi pozitioneze subiectul (domnisoara, doamna sau travestit) intr-una din zonele acoperite cu materie mentionata mai sus.

2. CORPUL uman, a fost creat pentru a functiona intr-o anumita pozitie. In momentul cand axa corpului este schimbata la 45 de grade sau mai mult de cea a capului (ne axam in acest moment pe cum cade privirea) apare o natura nefireasca. Sau intr-un limbaj mai putin academic, "dă ca... ". Asadar, capul intors la mai mult de 45 de grade spre aparatul de fotografiat da nastere pozitie chinuite, uneori comice, a subiectului. Nu se cade sa ne rupem subiectul :)

3. MAINILE, chiar daca au fost lasate de la Dumnezeu sa cada natural pe langa corp, in fotografie, atat cea din zilele noastre, cat si in cea de pe vremea bunicilor, ar trebui sa indeplineasca un anumit rol: de sprijin, de protectie, de atitudine, de indicare, etc. In functie de genul de sedinta foto la care asistam. Cu alte cuvinte, ambele maini lasate pe langa corp, fara ca vreun muschi sa fie incordat, dau impresia de subiect mai degraba fortat sa pozeze, decat dornic sa aiba o amintire pentru viitor. 

4. INCADRAREA ar trebui sa fie unul dintre primele lucruri pe care le invata un pasionat de fotografie pentru a-si schimba statutul intr-un fotograf adevarat. Atunci cand capul subiectului se afla la jumatatea fotografiei (in cazul de fata, a pozei), avem o problema. Ori mergem la Bolta Rece sa ne facem o pereche de ochelari, ori invatam sa folosim un program de editare foto pentru a taia in doi pasi fotografia.  Cand taiem mainile subiectului, din nou avem o problema, fie legata de sado-masochism, fie legata de dorinta de a-i lasa pe altii sa-si imagineze ce face persoana din fotografie cu memebrele :)

5. PERSOANELE CU MAI MULTE KILOGRAME IN PLUS ar trebui tratate cu mai multa atentie, nu pentru ca ar fi mai speciale fata de restul intr-un mod rau, ci pentru ca punandu-i in anumite pozitii, poate aparea din nou, nefirescul. Asa cum poti gandi singur, nu vei pozitiona niciodata un subiect feminin mai solid, cu mainile incrucisate. Si in niciuna caz nu il vei pune sa se aseze complet pe un scaun, urmand ca tu sa il fotografiezi din profil. Pentru ca... sa vezi si sa nu crezi... acesta isi va dubla greutatea, involuntar, in produsul final, si anume... in fotografie. Am spus subiect feminin si nu si cel masculin, pentru ca, in multe cazuri, barbatii nu sunt atat de afectati de cateva kg in plus precum doamnele sau domnisoarele.

6. DETALIILE sunt la fel de importante pentru un viitor fotograf precum sunt golurile pentru un atacant. In momentul in care iti asezi subiectul cu mana lipita de corp, intr-un mod fortat, din nou, aceasta isi dubleaza dimensiunile. Cu logica nu te poti lupta niciodata, desi am intalnit o persoana in viata asta capabila sa iti dea in cap si cand ii spuneai ca apa era uda, desi ea o vedea ca fiind altfel. Pozitioneaza-ti subiectul astfel incat sa lucrezi cat mai mult cu asezarea fireasca si natural a corpului. Daca il fotografiezi direct din fata, nu il lasa sa iti tina picioarele departate ca si cand ar fi fugit calul dintre ele. In general, este de evitat pozitia Van Damme, cu picioarele departate, ca si cum s-ar pregati salam sa strige, "adevaraaaat?".

6 sfaturi sunt suficiente pentru o singura zi.

Transformati-va pasiunea fata de fotografie intr-un job mult visat si nu mergeti pe ideea ca puteti inova in arta nefirescului. Lucrati atat cu inima, cat si cu mintea si ganditi-va de doua ori daca fotografia rezultata va zgaria intr-o zi retina cuiva. Chiar si retina voastra, peste 1 - 2 ani, cand veti acumula suficiente notiuni si experienta.

O zi minunata si multa apa plata ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu