Am trecut printr-o înmatriculare şi dacă nu aş fi fost cu nervii tari şi zâmbetul pe buze, birocraţia mi-ar fi mâncat câteva săptămâni bune din viaţa asta şi-aşa destul de scurtă. Aşadar şi prin urmare, mai jos vă voi da mură în gură toţi paşii, toate actele şi foiţele pe care trebuie să le obţineţi, toate taxele pe care trebuie să le plătiţi pentru a vă putea trece pe numele vostru maşina cumpărate de la un alt proprietar. Exclud situaţiile în care o cumpăraţi printr-un dealer, recuperator auto sau mai ştiu eu ce alte mijloace. Nu. Doar de la un alt nene sau duduie, care a deţinut autovehiculul înaintea voastră.
1. Te întîlneşti cu proprietarul auto (pentru că în primă fază, el încă mai deţine proprietatea asupra automobilului), întocmiţi actul de vînzare-cumpărare la orice dugheană care se ocupă cu dactilografierea actelor auto şi de acolo plecaţi cu: CONTRACTUL DE VÂNZARE-CUMPĂRARE (se face în triplu exemplar, dar dvs. vă rămîn doar cel alb şi roz. INFO: puteţi trece orice sumă în contract, taxa percepută este identică) şi FIŞA DE ÎNMATRICULARE (Cost: 25 RON, în Bucureşti)
2. Pentru a termina orice legătura cu vînzătorul (proprietarul maşinii), trebuie să mai obţineţi de la el DECLARAŢIA DE LA ADMINISTRAŢIA FINANCIARĂ conform căreia el NU are nici un fel de datorii la stat şi tot legat de datorii, este necesară O ŞTAMPILĂ pe fişa de înmatriculare obţinută de la dugheana de la care aţi obţinut şi contractul de vânzare-cumpărare. Ştampilă atestă la fel ca şi declaraţia, că vânzătorul nu are nici o datorie la stat. Sunt două lucruri identice, dar în majoritatea judeţelor din România, chiar necesare. (Cost: 4 RON, taxa de timbru)
Tot de la proprietar, trebuie să obţineţi şi semnătura lui pe talonul maşinii, conform căruia este de acord să vi-o înstrăineze! Există o secţiune specială la mijlocul talonului
3.COPIE DUPĂ CARTEA DE IDENTITATE AUTO
4.Vă programaţi din timp la RAR (Regia Autonomă Română) pentru O DOVADĂ DE AUTENTICITATE. În traducere, băieţii de la RAR se uita ca seria şasiului să coincidă cu cea trecută în cartea maşinii şi implicit, ca autovehiculul să nu fie furat. De la RAR plecaţi cu dovada menţionată anterior. (Cost: 114 RON, în Ploieşti)
INFO: Maşina trebuie să aibă încă valabil ITP-ul (Inspecţia Tehnico-Periodică). Ea nu trebuie făcută din nou în cazul în care este încă valabilă, datele de pe talonul vechi fiind trecute automat pe talonul nou
5. TAXA DE ÎNMATRICULARE AUTO NU se plăteşte decît la Secţia Financiară de unde aparţineţi (în oraşul de provenienţă)! Pentru a o putea plăti, trebuie să aveţi deja actele obţinute pînă la punctul 6 şi copie după fiecare în parte, adaugând la socoteală copia după buletinul personal (Cost: 52 RON)
6.PLATA CERTIFICATULUI DE ÎNMATRICULARE se face la orice sucursală CEC din oraşul din care proveniţi (Cost: 37 RON)
7.ASIGURAREA OBLIGATORIE RCA trebuie întocmită din nou chiar dacă fostul proprietar o avea la zi. Se realizează în aproprierea oricărui centru judeţean de Poliţie şi la alte locaţii autorizate (Cost: 140 RON pe 6 luni la o maşină cu motor de până la 1,6 L)
8.Înainte de a ajunge la sediul de Poliţie unde doriţi să vă înmatriculaţi maşina, trebuie neapărat să aveţi la dvs. NUMERELE VECHI DE ÎNMATRICULARE (cele pe care le-a avut maşina în momentul în care aţi cumpărat-o) în cazul în care vreţi să le schimbaţi. Pentru păstrarea aceloraşi numere se plăteşte o taxă de prelungire, de 40 RON, iar pentru schimbarea lor cu alte numere preferenţiale se achită o taxă de 80 RON, direct la ghişeul unde depuneţi dosarul de înmatriculare.
9. TALONUL AUTO ÎN ORIGINAL
COST TOTAL ESTIMAT: 452 RON
În speranţa în care nu am scăpat nici un pas... deşi îmi e greu de crezut că s-ar putea întâmpla asta din simplul motiv că ştiu cât a trebuit să umblu pentru fiecare în parte, vă doresc spor la acte şi înmatriculare cât mai uşoară!
1. Te întîlneşti cu proprietarul auto (pentru că în primă fază, el încă mai deţine proprietatea asupra automobilului), întocmiţi actul de vînzare-cumpărare la orice dugheană care se ocupă cu dactilografierea actelor auto şi de acolo plecaţi cu: CONTRACTUL DE VÂNZARE-CUMPĂRARE (se face în triplu exemplar, dar dvs. vă rămîn doar cel alb şi roz. INFO: puteţi trece orice sumă în contract, taxa percepută este identică) şi FIŞA DE ÎNMATRICULARE (Cost: 25 RON, în Bucureşti)
2. Pentru a termina orice legătura cu vînzătorul (proprietarul maşinii), trebuie să mai obţineţi de la el DECLARAŢIA DE LA ADMINISTRAŢIA FINANCIARĂ conform căreia el NU are nici un fel de datorii la stat şi tot legat de datorii, este necesară O ŞTAMPILĂ pe fişa de înmatriculare obţinută de la dugheana de la care aţi obţinut şi contractul de vânzare-cumpărare. Ştampilă atestă la fel ca şi declaraţia, că vânzătorul nu are nici o datorie la stat. Sunt două lucruri identice, dar în majoritatea judeţelor din România, chiar necesare. (Cost: 4 RON, taxa de timbru)
Tot de la proprietar, trebuie să obţineţi şi semnătura lui pe talonul maşinii, conform căruia este de acord să vi-o înstrăineze! Există o secţiune specială la mijlocul talonului
3.COPIE DUPĂ CARTEA DE IDENTITATE AUTO
4.Vă programaţi din timp la RAR (Regia Autonomă Română) pentru O DOVADĂ DE AUTENTICITATE. În traducere, băieţii de la RAR se uita ca seria şasiului să coincidă cu cea trecută în cartea maşinii şi implicit, ca autovehiculul să nu fie furat. De la RAR plecaţi cu dovada menţionată anterior. (Cost: 114 RON, în Ploieşti)
INFO: Maşina trebuie să aibă încă valabil ITP-ul (Inspecţia Tehnico-Periodică). Ea nu trebuie făcută din nou în cazul în care este încă valabilă, datele de pe talonul vechi fiind trecute automat pe talonul nou
5. TAXA DE ÎNMATRICULARE AUTO NU se plăteşte decît la Secţia Financiară de unde aparţineţi (în oraşul de provenienţă)! Pentru a o putea plăti, trebuie să aveţi deja actele obţinute pînă la punctul 6 şi copie după fiecare în parte, adaugând la socoteală copia după buletinul personal (Cost: 52 RON)
6.PLATA CERTIFICATULUI DE ÎNMATRICULARE se face la orice sucursală CEC din oraşul din care proveniţi (Cost: 37 RON)
7.ASIGURAREA OBLIGATORIE RCA trebuie întocmită din nou chiar dacă fostul proprietar o avea la zi. Se realizează în aproprierea oricărui centru judeţean de Poliţie şi la alte locaţii autorizate (Cost: 140 RON pe 6 luni la o maşină cu motor de până la 1,6 L)
8.Înainte de a ajunge la sediul de Poliţie unde doriţi să vă înmatriculaţi maşina, trebuie neapărat să aveţi la dvs. NUMERELE VECHI DE ÎNMATRICULARE (cele pe care le-a avut maşina în momentul în care aţi cumpărat-o) în cazul în care vreţi să le schimbaţi. Pentru păstrarea aceloraşi numere se plăteşte o taxă de prelungire, de 40 RON, iar pentru schimbarea lor cu alte numere preferenţiale se achită o taxă de 80 RON, direct la ghişeul unde depuneţi dosarul de înmatriculare.
9. TALONUL AUTO ÎN ORIGINAL
COST TOTAL ESTIMAT: 452 RON
În speranţa în care nu am scăpat nici un pas... deşi îmi e greu de crezut că s-ar putea întâmpla asta din simplul motiv că ştiu cât a trebuit să umblu pentru fiecare în parte, vă doresc spor la acte şi înmatriculare cât mai uşoară!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu